sobota 17. srpna 2013

my 17 before 18 list

don't ask me why I put this picture in here, I'm simply a potterhead
EN (CZ version is down below): I'm officially seventeen for three days and four hours and I really don't feel any different. However, when's better time to make resolutions except New Year's Eve and one's birthday? I've seen this sort of list at Elisabeth's blog "Delightfully tacky" for the first time and because I am curious I googled this whole idea and looked at tons of other people's list. Don't jugde me, it's not like I'm the only one doing this, right?

Well, I decided to share my list with you, guys (not that there would be anyone reading this, ha), to make it more official, I suppose. Hopefully it will make me actually do the things listed down below, wish me luck strong will!

  1. decorate my part of our room or/and my desk (I share room with my brother)
  2. go on many festivals and concerts
  3. go on a road trip/go camping
  4. run more! run 10k under 90 minutes without stopping
  5. submit articles to magazine(s) = write more (maybe even here, to practice my english)
  6. learn to play guitar or/and start playing piano more again
  7. (learn to) sew dresses, skirts, vests etc.
  8. cut my own hair (regularly)
  9. save some money for travelling
  10. paint a new painting to put on the wall over my bed
  11. visit Nataly
  12. write more handwritten letters/postcards - join postcrossing, maybe
  13. get a part-time job
  14. create an album of photos of me and my friends nad my family in chronological order
  15. learn 5+ new (healthy) recipes
  16. be more creative, launch DIY projects!
  17. do things I'm afraid to do! meet new people, join the theatre club, speak up etc!
CZ: Už je mi sedmnáct víc jak 3 dny a 4 hodiny a vážně se cítím pořád stejně. Nicméně, kdy mám lepší příležitost sepsat si předsevzetí než na Nový rok nebo na narozeniny? Poprvé jsem tento typ seznamu viděla na Elisabethině blogu "Delightfully tacky" a hned jsem běžela googlit a projížděla spoustu dalších seznamů od jiných lidí. Nesuďte mě, všichni jsme přece zvědaví, ne?

Nicméně, rozhodla jsem se svůj seznam sdílet s tím nikým, kdo to tu nečte, aby to bylo takové oficiálnější. Snad mě to donutí předsevzetí opravdu plnit, přejte mi štěstí silnou vůli!
  1. dekorovat svojí část pokoje a/nebo svůj stůl (sdílím pokoj s bratrem, už od narození)
  2. navštívit mnoho festivalů a koncertů
  3. jet na road trip nebo kempovat
  4. víc běhat! uběhnout 10k pod hodinu a půl bez zastavování
  5. poslat články do časopisů - psát více
  6. naučit se hrát na kytaru/začít zase hrát na klavír
  7. ušít si šaty, sukně, vesty a mnoho dalšího
  8. (pravidelně) si stříhat vlasy
  9. ušetřit na cestování
  10. namalovat nový obraz, který si pověsím nad postel místo toho, co tam mám teď (taky můj)
  11. navštívit Natálku
  12. psát více dopisů/pohledů, třeba se zapojit do psotcrossingu
  13. získat brigádu
  14. vytvořil chronologické album mých fotek s přáteli a rodinou
  15. uvařit 5+ (zdravých) jídel
  16. být kreativnější, tvořit, DIY projekty!
  17. dělat věci, kterých se bojím! víc se vyjadřovat, přidat se do divadelního kroužku, potkat nové lidi a dál a dál!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za všechny komentáře! :) (Thank you for your feedback! :) )